AWAL PERMULAAN NGAJI MA'RIFAT
ﺒﺴــــــﻢﺍﷲﺍﻠﺮﺤﻤﻦﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
MUKADIMAH
Ka-aqroban saurang hamba jeung Gusti-Na, sapertos anu tos di Firmankeun ku Alloh dina salah sawios Hadist Qudsi (anu langsung sumping ka leubeut Qolbu Rasululloh) :
ﻤـﺎاﺗـﻘـﺮبااﻠﻲاﻠﻤﺗـﻘـﺮﺒـﻮﻥ ﺒـﻤـﺜـﻞاﺪاﺀ ﻤﺎاﻓـﺗﺮﻀﺖ ﻋـﻠﻴـﻬـﻢ ﻮﻻﻴـﺰاﻞ اﻠﻌﺒـﺪﻴـﺗـﻘﺮﺐاﻠﻲ ﺒﺎﻠﻧﻮاﻓﻞ ﺤـﺗﻰاﺤـﺒـﻪ ﻓﺎﺀ ﺬااﺠـﺒﻠـﺗـﻪ ﻜـﻧـﺖ ﺴـﻤـﻌـﻪاﻠـﺬﻱ ﻴﺴﻤـﻊﺒـﻪ ﻮﺒﺼﺮﻩاﻠﺬﻱ ﻴﺒﺼﺮﺒـﻪ ﻮﻠﺴﺎ ﻧـﻪاﻠﺬﻱ ﻴـﻧﻃﻖ ﺒـﻪ ﻮﻴﺪﻩاﻠﺗﻰ ﻴـﺒﻃﺶ ﺒـﻬﺎﻮﺮﺠﻠـﻪاﻠﺗﻲ ﻴـﻤﺷﻰ ﺒﻬﺎ ﻮﻗﻠﺒـﻪاﻠﺬ ﻴـﻀﻤﺮﺒـﻪ
“MA ATAQARRABA ILAYYAL MUTAQARRIBUNA BIMISTLI ADA’I MAFTARADLTU’ALAIHIM, WALA YAZALUL’ABDU YATAQARRABU ILAYYA BIN NAWAFIL, HATTA UHIBBAHU, FA IDZA AHBABTUHU KUNTU SAM’AHULLADZI YASMA’U BIHI WABASHARAHUL LADZI YUBSHIRU BIHI WA LISANUHUL LADZI YANTHIQU BIHI WAYADAHUL LATI YABTHISYU BIHA WA RIJLAHUL LATI YAMSYI BIHA WA QALBAHUL LADZI YADLMIRU BIHI”
Hartosna :
Jalma-jalma anu ngarasa deukeut ka KAMI, teu saukur ngalaksanakeun naon anu Kami Fardhukeun wungkul ka maranehna, malahan si jalma eta ngarasa deukeut ka Kami bari jeung ngalaksanakeun amalan-amalan Nawafil (salaku ibadah tambahan) neupikeun Kami oge mikacintana. Lamun Kami geus mikacinta kamaranehna, Nya Kami anu bakal jadi pangdanguna, anu jeung eta manehna bisa ngadenge, Kami anu jadi paningalna pikeun nenjo, Kami anu jadi pananganna pikeun nyekeul, Kami anu jadi suku pikeun lempang, jeung Kami oge anu jadi Hatena, anu jeung eta manehna bisa ber-Fikir kalawan boga cita-cita (panghareupan). (Riwayat imam bukhori).
Dina salah
sawios Hadits Qudsi Allah SWT Berfirman :
ﻜـﻧﺖ ﻜـﻧﺰا ﻤﺧـﻔـﻴﺎ ﻓﺎﺀ ﺤـﺒـﺒـﺖ اﻦ اﻋـﺮﻒ ﻓـﺧـﻠﻘﺖ اﻠﺧﻠﻕ
ﻠﻴـﻌﺮﻓـﻧﻲ
KUNTU KANZAN
MAKHFIYYAN, FA AHBABTUAN ’URAFA FA KHALAQTUL LIYA’RIFANI
Hartosna :
“Kami nyaeta (hiji) rusiah
(pembendaharaan) anu Gaib. Tuluy Kami boga kahayang supaya di kanyahokeun.
Terus Kami nyiptakeun Alam sarta makhluk (Muhammad). Taya lian supaya maranehna
bisa Ma’rifat (nyaho) ka Kami”.
ﺍﻮﻠـﻮﺪ ﻴﻦ
ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ ﺍﷲ ﺗـﻌـﻼ
AWALUDINI MA’RIFATULLAHI
TA’ALA
Naon Artina
“ AWALUDINI (ﺍﻮﻠـﻮﺪ ﻴﻦ ) ? Yakni Permulaan Agama.
Jeung
Permulaan Agama eta Ma’rifatullah (ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ ﺍﷲ ), nyaeta Nyaho jeung ngaku
ayana Allah.
Naon asal Ma’rifat
(ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ ) ? Bahwa asal Ma’rifat eta bisa
dibedakeun antawis Mukhadas sareng Qodim sabab Hakikat akan wujud
eta Mukhadas, jeung Hakikat Wajibul Wujud eta Qodim, teu tiasa bersamaan
kaduana, jeung tidak berhimpun kaduana.
Anu mana
dinamakan Agama itu ? Bahwa yang dinamakan Agama itu yaitu ibarat dari pada
menghimpunkan ke-Empat perkara, Yaitu : Iman, Islam, Tauhid dan Ma’rifat
WAMAN LAN
YAKFIRULLOH FIDDUNYA, FAKAIFA YAROHU FIL AKHIROH
( Q.S. BANI
ISRAIL : 72 )
Hartina :
Saha-saha anu lolong (teu nyaho) ka Alloh keur didunyana, geus tangtu di
akheratna oge lolong.
LAESA
KAMISLIHI SYAEUN WAHUWA SAMIUL BASHIR
Hartina :
Gusti Alloh teh teu bisa disaruakeun jeung naon bae nu aya di ieu dunya.
LATAHAROKUL
JASADU ILLA BIIDNIROH, WALATAHAROKUL ROHU ILLA BIIDNILLAH.
Hartina :
Obah usikna jasad ku Roh, Jeung obah usikna Roh ku Gusti Alloh.
WAHUWA
MAAKUM AENAMA KUNTUM
Hartina :
Gusti Alloh teh babarengan bae jeung makhluk-makhlukna, dimana bae manehna aya
didinya anjeuna aya ( Q.S. Al-Hadid : 4 )
WANAHNU
AQRABUN ILAIHI MIN HABLIL WARID (Q.S. Qaf : 16 )
Hartina : Kami
jeung maneh geus eweuh antarana deui, deukeut keneh Kami ka maneh ti batan urat
beuheung nu nganteung dina beuheung maraneh.
WALLOHU
BIKULLI SYAIIN MUHIT
Hartina :
Jeung Allah nga angliputan ka sakabeh makhlukna nu aya dina ieu alam.
AL-INSANU
SIRRI WANA SIRRUHUU
Artinya :
“Manusia teh gudangna rusiah Kami, Jeung Kami teh gudang rusiahna
(maranehannana)”.
LAM YANSA’NI
ARDHI WA LA SAMAA’IY WAWASI’ANI QOLBU AB’DI ALMUUMINU ALLAYYINU ALWAADI’U.
Bumi jeung
langit teu sanggupeun ngamuat Zat Kami (Dhat Allah), lintang ti hate
hamba-hamba Kami anu mukmin nu Mukhlis (ikhlas), kalayan tawadhu.
AL-INSANU
DHOHIRULLAHI WA ILLAHU BATHINUL IMAMMA
Artinya :
Manusia teh wujud lahiriahna sedengkeun Allah wujud batinna.
ﻮﻤﺎﺧﻠـﻘـﻞاﻧـﺴﻦ ﻠﻞ ﻤـﻌـﺮﻓـﺘـﻴـﻪ
WAMA
KHOLAQOL INSANAA LIL MA’RIFATIHI
“Dan
Tidaklah Aku Ciptakan Manusia Melainkan Untuk Ma’rifat (mengenal) ke pada-KU”.
YAA AYYUHAN
NAS !, MAN QASHADANII’ARAFANII WAMAN A’RAFANII ARAADANII WAMAN ARAADANII
THALABANII. WAMAN THALABANII WAJADANII WAMAN WAJADANII DZAKARANII WALAM
YANSANII. WAMAN DZAKARANII WALAM YANSANII DZAKARTUHUU WALAM ANSAHUU.
( Hai Manusa
! Singsaha anu nuju ka Kami, manehna bakal nyaho (Marifat) ka Kami. Singsaha
anu nyaho ka Kami, menehna miharep ridho kami. Singsaha anu miharep Kami, tangtu
neangan Kami. Singsaha anu neangan Kami, tangtu bakal menangkeun Kami. Singsaha
anu geus menangkeun Kami, salawasna manehna nyebut tur eling ka Kami, jeung
moal rek mopohokeun Kami, Singsaha jalma anu salawasna nyebut tur eling ka
Kami, maka Kami salawasna ingeut jeung manehna moal Kami popohokeun.
WAMAN
ARAFALLAAHA FA ATHOO’AHU NAJAA WAMAN ARAFASY SYAITHAANA FA TARAKAHUU SALIMA.
WAMAN ARAFADDUNYA FARAFADLAHAA KHOLISHO. WAMAN ARAFAL AKHIRAH FATHALABAHAA
WASHOLA FA INNALLAAHA YAHDII MAN YASYAA’U WA ILAIHI TUQLABUUN.
(Jeung
singsaha anu nyaho ka Allah, manehna taat, maka manehna salamet. Singsaha anu
nyaho setan, manehna ninggalkeun godaannana, manehna salamet. Singsaha anu
nyaho dunya, manehna nolak, maka menehna bersih jeung lepas tina sagala
keterikatannana. Singsaha anu nyaho akherat manehna nuntut kalawan miharepna,
maka manehna nepi kanu ditujuna. Saenyana Allah mere pituduh ka singsaha wae
anu dikehendakina jeung mung ka Anjeunna urang bakal dikembalikeun.
Ari
kawajiban Ma’rifat pikeun manusa aya 4 (tilu) hal nyaeta :
- Marifatul Kholqi (Nyaho kana sakabeh makhluk ciptaannana),
- Marifatul Al-Ghair (Nyaho kana sakabeh jiwa jeung tabeat manusa)
- Marifatu Nafsi (Nyaho ka dirina sorangan),
- Marifatullah (Nyaho ka Allah).
ﺍﻮﻠـﻮﺪ ﻴﻦ
ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ ﺍﷲ ﺗـﻌـﻼ
AWALUDINI
MA’RIFATULLAHI TA’ALA
Hartina :
Ari awal permulaan agama nyaeta kudu nyaho ka Allah Ta’ala. Maksudna supaya
enggoning urang ngalakonan ibadah teh ngarah syah ditarima amal ibadahna ku
Allah Ta’ala sabab “amal teh kudu kalawan elmu, lamun teu kalawan elmuna bakal
batal, moal aya manfaatna pikeun di akhirat, ngan saukur keur mapaesan dunya
wungkul”.
Tapi
nganyahokeun ka Allah eta lain saperti nganyahokeun kahawades beh jentulna tapi
kudu ku Elmuna sabab ceuk dalilna oge ari Allah mah “ Dhat Laesa
Kamislihi Saiun” (teu aya upamana bakating kuhiji-hijina) mung Anjeuna nyalira
anu jumeneng ku Anjeun “Dhat tanpa wiwitan-Dhat tanpa wekasan”.
“AWALU
WAJIBUN ALAL INSAN MARIFATULLAHI BI ISTIQANI”
Ari awalna
(mimitina) kawajiban manusa nyaeta kudu nyaho ka Allah ku kayakinan anu
panceug/kuat (istiqomah) nyatana anu teu umbut kalinuan teu gedag kaanginan.
Lir ibarat urang ngucapkeun dua kalimah syahadat, lain ngan ukur bisa
ngucapkeun wungkul dina sungut, bahwa urang geus nyaksi yen teu aya deui
panggeran iwalti Allah sareng Muhammad Rasul Allah, lain saperti kitu bae tapi
kudu jeung sidikna nyatana Sidik kana Dhatna, Sidik kana Sifatna, Sidik kana
Af’al-na jeung Sdik ka Rasulna. Lamun urang geus sidik kanu opat perkara tadi
baru urang bisa disebatkeun syah ibadahna, ari kangaranan SYAHADAT nyaeta Syah/
bener nurutkeun Adat/carana nyatana Syah Dhat-na, Syah Sifat-na, Syah Asma-na
jeung Syah Af’al-na. Kapan ceuk dalilna dina Qur’an oge “WABUDU ROBBAKA
HATTAA YA’TIYAKAL YAQIN” (Jeng Ari nyembah ka Allah teh kudu sidik kalawan
yakin Q.S Al-Hijir : 99). Kecap yakin didieu ngandung harti anu geus
bener-bener percayana, percaya oge cumah lamun teu dibarengan ku Ma’rifatna ari
hartina Ma’rifat nyaeta nyaho. Jadi percaya kana ayana Allah teh kudu jeung
nyaho kalawan sidikna, upama teu jeung nyahona/sidikna berarti Iman-na
Taklid (Nyaeta ngaku Iman ngan saukur sabatas omongan jeung mung sakadar
ceuk kitab wungkul).
ﻮﻤﻦﺍﻋـﺮﻑ ﻧـﻔـﺴـﻪ ﻓـﻘـﺪ ﺍﻋـﺮﻑ ﺮﺒـﻪ ﻮﻤﻦ ﺍﻋـﺮﻑ ﺮﺒـﻪ ﻓـﻘـﺪ
ﺠـﻬـﻳﻼ ﻧـﻔـﺴـﻪ
“WAMAN
AROFA NAFSAHU FAQOD AROFA ROBBAHU, WAMAN AROFA ROBBAHU FAQOD JAHILAN NAFSAHU” (Singsaha
jalma anu geus nganyahokeun kadirina sorangan tangtu bakal nyaho ka
Panggerannana, Samangsa-mangsa geus nyaho ka Panggerannana tangtu bakal leuwih
nyaho kadirina anu bodo).
اﻋـﺮﻓـﻜﻢ ﺒـﺮﺒـﻪ اﻋـﺮﻓـﻜﻢ ﺒـﻧـﻔـﺴـﻪ
ARAFUKUM
BIRABBIHI ARAFUKUM BINAFSIHI Artina : Jalma anu bener-bener nyaho ka Allah nyaeta
anu geus lewih ngarti jeng nyaho ka dirina sorangan.
Tapi nyaho
ka Allah lain cukup kupanon lahir wungkul tapi kudu jeung elmuna, sabab Ghoib
kudu ku Ghoib deui da manusa oge aya ghoibna kapan saur dalilna oge “WALLAHU
GHOIBUN AL-INSANU GHOIBUN” (Ari Allah teh Ghoib manusa oge Ghoib), Iwalti
kudu nganyahokeun ka dirina sorangan.
ﻤﻦﻋـﺮﻒاﷲ ﻻﻴـﺧـﻔﻰﻋـﻠﻴـﻪ ﺷـﻲ
MAN
‘ARAFALLAHA LA YAKHFA ‘ALAIHI SYAI’UN
Hartosna :
Singsaha anu geus nyaho ka Alloh, teu aya deui rusiah sejen (anu Ghoib) di
MantenNa.
Pengenalan
ka diri sorangan ngarupakan Fardhu Ain sesuai jeung dalilna “WALA ANA AWALU
NAFSI FARDHU AEN”. (Jeung kanyahokeun ku anjeun saenyana mimitina kudu
nganyahokeun kana sifatna hirup kalawan “aen”/wajib). Bagi tiap-tiap manusia
mengenal bahwa diri itu harus dikenal sebagai suatu Zat yang hina, lemah,
dhoif, umi dan fana pengenalan mana dapat menimbulkan keyakinan bahwa Tuhan itu
Mulia, Berkuasa dan Kekal AdaNya. Orang yang tidak mengenal dirinya tidak akan
mengenal Tuhan-Nya baik didunia maupun di akhirat dan apabila ia tidak kenal
akan TuhanNya maka ia tidak dapat menyembah TuhanNya itu dengan sebaik-baiknya.
Bukankah orang yang buta didunia ini akan buta pula nantinya di akhirat bahkan
lebih sesat lagi ?
WALIKULI
QULU UMATIN WAROSULIHI (Q.S. Yunus : 47)
Hartina :
Dina sakabeh umat pada katetepan Rasululloh, hartina Rasa Alloh.
WATTAQULLOHA
WAYU’ALIMUKUMULLOHU
Hartina :
Kudu taqwa maraneh (ngabersihkeun kokotor lahir batin) engke maraneh tangtu di
paparinan elmu Allah.
AM KAEFA
YARHALU ILLALLOH WAHUWA MAKBALUN BI SAHWATIHI
Hartina :
Kumaha rek bisana lumampah nepangan Alloh, sedeng manehna diringkus ku hawa nafsuna.
Kusabab eta
mempeng urang keur hirup didunya, urang kudu bener-bener ibadahna ka Allah,
jeung ikhtiar pikeun beukeul urang engke mulang lamun geus di parengkeunnana
cunduk waktu ninggang mangsa balik ka akherat nyatana maot anu bakal pasti
kaalaman kusakabeh anu hirup, aya paribasana “Mawa payung samemeh hujan”
tegesna kudu bisa nganjang kapageto nyaeta kudu bisa ngarasakeun maot samemeh
maot anu sabenerna
ﻤـﻮﺘـﻮ اﻗـﺒﻞ اﻦ ﺘﻞ ـﻤﻮﺘـﻮ
MAUTU QOBLA
ANTAL MAUTU, atawa (ANTAL
MAOTU QOBLAL MAOTU)
Hartina :
Kudu bisa paeh samemeh paeh ( kudu bisa mati sajeroning hirup)
HASABU
ANFUSAKUM QOBLA ANTAL HASABU.
Hartina :
Hisab heula ka badan sorangan samemeh ngahisab ka batur
INNA LILLAHI
WA INA ILAIHI RO’JIUN
Hartina :
Asal ti Alloh kudu balik deui ka Alloh.
ﺍﻻﺣﻖ ﺒـﺎﻻﺣﻖ ﺍﻻﺣﻖ ﺒـﺎﻻﺣﻖ
ILLA HAQQA
BILLA HAQQIN - ILLA HAQQIN BILLA HAQQA
(Hak Allah
teh Hak Muhammad – Hak Muhammad teh Hak Allah)
Jadi
ngeunaan Hak Allah jeung Hak Muhammad eta kabeh oge geus kahimpun tina “Dua
Kalimah Sahadat”.
Kapan Ari
Kasampurnaan SAHADAT eta aya 4 (opat) perkara :
- Nganyahokeun : Ngandung harti kudu geus Sidik kalawan Ma’rifat-na Ka Allah Ta’ala kapan Hak Mutlak Allah SWT yaeta dikenali dan diketahui keberadaan Diri-Nya, Yang meskipun Al-Ghaib (tidak akan pernah menampakan diri di muka bumi ini) namun dapat dirasakan amat sangat dekat sekali dalam rasa hati ini (lewih deket tibatan urat beheng hamba-hambaNa).
- Ngucapkeun : Ngandung harti nandesken atawa negaskeun ku ucap, kana naon hal anu geus kapanggih jeung kasungsi ku diri pribadina. Sebagai ikrar penyaksian kana Ka-Agungan Allah SWT.
- Ngabenerkeun : Ngandung harti nga enyakeun kana naon hal anu geus jadi padamelannaNa, Nyatana ayana Urang, Bumi, langit, Sawarga jeung Naraka, katut sakabeh pangeusina. Anu ngarupakeun bukti nyata tina sagala Af’alna Kang Maha Suci.
- Ngayakinkeun : Ngandung harti anu geus nyampai kana Syarat syah-na Sahadat.
Sedengkeun
Ari Syarat Syahna Maca Sahadat teh :
- Kudu geus Netepkeun Kana Dhat-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Netepkeun Kana Sifat-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Netepkeun Kana Af’al-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Sidik Ka Rasululloh kalawan geus netepkeun kana Sifat Rasululloh, nyatana : Sidik, Amanah, Fathonah, jeung Tabligh.
Ceuk
paribasa sepuh mah Ulah nuduh kanu jauh ulah nyawang kanu anggang, Anu
anggang geuwat raketan, anu deukeut geuwat dehesan (Anu hartina : riksa
kudiri sorangan naon-naon anu aya dina diri/awak sorangan).
Saur Pidawuh
Rasulullah oge “NAFSIKA MATIYATUKA FARFUK BIHAA” Artina : Diri anjeun
lir ibarat Jalan (Alat) pikeun bisa Nyampai kana Ridho-Na Kami.
ﻮﻤﻦ ﻄﻠـﺒﻞ ﻤﻮﻠﻦ ﺒـﻐـﻴـﺮﻱ ﻧـﻔـﺴـﺢ ﻓـﻘﺪ ﻇﻞﻇﻞ ﻷ ﻦ ﺒـﻴـﺪ
WAMAN
THOLABAL MAULANA BIGHOIRI NAFSIHI FAQOD DHOLA DHOLALAN BA’IDA
(Jeng
Saha-saha jalma anu neangan Panggeran (Allah) kaluar tina dirina sorangan
mangka satemen-temenna eta jalma geus kasasar.) Dina hal ieu nembe kuurang tos
tiasa kasawang jeung kalenyeupan yen hakekatna Panggeran sabenerna teu jauh
jeung diri urang sorangan, malahan justru leuwih moncongok Manten-Na tibatan
diri urang sorangan “Nahnu Aqrabun Illaihi Min Hablil Warid” (Kami
leuwih deukeut kamaraneh tibatan urat beheungna sorangan Q.S Qaaf Ayat 16 ) “Wahuwa
Ma’akum Ainama Kuntum” (Jeung kami marengan kamaraneh sakabeh (Dimana
anjeun aya nya didinya kami aya) Q.S Al-Hadid Ayat 4).
“Ru’yatullahi
Ta’ala fidunya bianil Qolbi” (Ningalina Allah didunya kupanon (mata hati) tapi teu
kalawan kafiat sabab teu adu hareupan, kusabab geus ngahiji sagulung sagalang
lir upama sagara jeung ombakna, seneu jeung panasna, cai jeung tiisna, kembang
jeung sengitna, gula jeung amisna, kopi jeung paitna, uyah jeung asinna. Kapan
ceuk dalilna oge “ Innalloha Ala Kulli Sai’in Muhit” (Saenyana Allah
Ta’ala ngaangliputi kasakabehna lir ibarat cahaya kaangliputi ku caangna, seneu
kaangliputi ku panasna).
IMAN –
TAUHID – MA’RIFAT – ISLAM
IMAN : Percaya kalawan yakinna
TAUHID : Teuteup – ajeug – Jeujeug
MA’RIFAT : Nyaho – Nyata – Teu samara
ISLAM : Suci – Sumerah – Salamet
Haqul Aen : Kakara deudeukeutan atawa
reureujeungan
Haqul Yakin
: Geus deukeut
/ geus reureujeungan
Ma’rifatul
Aen Nyaeta
kakara basa jeung carita.
Ma’rifatul
Haq Nyaeta geus
nyata, tetela karasana
NU KA ASUP
KUMAWULA KA GUSTI TEH NU ASIH KA PAPADA MAKHLUKNA
Hartina :
Jalma anu geus nyaho hartina bener, tara gampang nyalahkeun nu lian.
Jalma anu
geus uninga ka Gusti, tangtu welas asih ka abdi abdina. Anu welas asih ka abdi
abdina, saolah-olah ngabakti anjeunanana. Ulah waka ngaku tunggal jeung gusti,
upama can welas asih ka makhlukna.
AGAMA teh pituduh jeung katerangan ti
Alloh Ta’ala. Filsafat hasilna tina pikiran manusa.
Iman teu jeung
ikhtiar, Elmu teu jeung amal sarua jeung kosong. Saksi nu nomer hiji nu baris
nyalahkeun jeung ngabenerkeun teh hate. Najan pinter bisa nyarita ngareka reka
basa, najan unggul dina catur, hate mah tetep nyaksian ( nu salah bakal cilaka,
nu bener bakal salamet).
◙ LENYEPANEUN
Akal jeung
pikiran dikamudikeu ku tekad, tekad dikamudi ku Tekad anu lempeng bener,
teu cukup ku elmu nu luhur, teu cekap ku paham nu tabah, anging ku “ KODRAT
IRADAT NU MAHA SUCI”. (Nyeka raga, Mersihan diri, Nyucikeun ati ‘TATAPA NEDA
LAKSANA’
Dina
Al-Qur’an : “WA’ ASMAIHI TA’ALLOH ABADAN BI KUFRO”
Hartina :
Sing saha nu ngaji Asmana bae, tetep kafir lamun teu timu barangna.
Barang dina
wujud ngan aya 4 (opat) perkara :
- SAREAT
Sareat,
lakuna badan letakna dina sungut (Pangucap)
- TAREKAT
Tarekat
lakuna ati nu letakna dina irung (Pangambung)
- HAKEKAT
Hakekat
lakuna nyawa, letakna di ceuli (Pangdangu)
- MA’RIFAT
Ma’rifat
lakuna rahsa, letakna di mata (Paninggal)
Sholat Subuh
: Nabi Adam ayana dina
Wujud
Sholat Lohor
: Nabi Enoh ayana dina
Pangdangu
Sholat Asar
: Nabi Ibrahim ayana dina Paninggal
Sholat
Maghrib : Nabi Musa ayana dina Pangucap
Sholat Isa :
Nabi Isa ayana dina
Pangangseu
Sholat Minal
Witir : Nabi Muhammad ayana dina Rasa Jasmani
Allah
Muhammad Adam
Hirup Rasa
Adeg
HIRUP = Kanyataan ayana Gusti
RASA = Kanyataan ayana Muhammad
ADEG = Kanyataan ayana Adam
Malaikat
Jibril mepelingan ka kanjeung Nabi Adam “ Kudu tobat, ari anu di ucapkeun ku
Nabi Adam dina dalil Qur’an nyaeta :
ROBBANA
DOLLAMNA ANFUSSANA WA ILAM TAGHFIRLANA WATARHAMNA LANA KUNNANA MINAL KHOSIRIN
ARI ASMA
MUHAMMAD ETA AYA 4 (OPAT) PERKARA :
- MUHAMMAD HAQ (ANU SAJATI)
Nyatana Dhat
Sifat = rupina caang dumeling anu ngarupakeun sagara hirup nyaeta bibit
buitna nyawa sakabeh.
- MUHAMMAD HAKEKI
Sorotna tina
Dhat Sifat anu ngaluarkeun / ngabijilkeun cahaya opat warnae :
Asal tina 4
(opat) unsur Alam :
- Seneu (Na’run / ﻧـﺮﻮﻥ )
- Angin (Hawa’un / ﺤـﻮﻋـﻮﻥ )
- Cai (Ma’un / ﻤـﺎﻋـﻮﻥ )
- Taneh ( Turabun / ﻄﺮﺍﺒـﻮﻥ )
Asal tina 4
(opat) unsur Cahaya :
- Cahaya Beureum (Nurul Ahmar)
- Cahaya Koneng (Nurul Ashfar)
- Cahaya Bodas (Nurul Abyad)
- Cahaya Hideung (Nurul Aswad)
- MUHAMMAD HARID
Nyaeta Rasa
pribadi atawa Rasa Jasmani urang
- MUHAMMAD MAJAJI
Anu
ngarupakeun Rupa Jasmani
Suku
Cangkeng/udel Badan/Tangan Kepala
ﻣ ﺣ ﻣ ﺩ
WA’BUDU
ROBBAKA HATTA, YA TIYAKAL YAKIN (Q.S. AL-HIJIR : 99)
Hartina :
Sembah Panggeran Anjeun sing nepi ka datangna kayakinan ( kudu aenal yakin,
sing sidik ka Maha Agung, ulah dikira kira, di judi judi ku ati yen Alloh teh
ayana di luhureun arasy).
Anu Aqrob
jeung kakawasaan anu Agung, hirup urang, eta kakawasaan Gusti Nyaeta hakekat
Muhammad tea.
HAQULLOH = Hak Allah = hirup urang haqqul
Adam = rasa jeung nafsu = Nyawa. Ari nyawa sifatna geutih ari geutih nyatana
Nafsu.
Sifatna
Hirup = Sifatna caang = Roh Suci.
Manusa kudu
wajib percaya kana barang ghoib, kapan ceuk dalilna oge :
HUDAN LIL
MUTTAQIENNA, ALLADZINA YU’MINUNA BIL GHAIBI (Q.S. Al-Baqoroh : 3)
Hartina :
Nyaeta sakabeh jalma anu iman nekadkeun, ngabenerkeun, sarta ngaku kana perkara
ghaib.
WA ALLOHU
GHOIBUN AL INSANU GHOIBUN
Hartina :
Jeung Alloh teh Ghoib manusa oge Ghoib.
ASMA’UL
HUSNA (Asma Gunti
Alloh ) sadayana aya 99. Diringkeus jadi aya 5, diantarana bae :
- ASMAUL DHAT
- ASMAUL SIFAT
- ASMAUL ASMA
- ASMAUL AF’AL
- ASMAUL JINSI
IMAN AYA
TILI PANTA :
- IMAN TAKLID : Iman tina beja batur
- IMAN IDLAL : Naek tinu ka hiji
- IMAN TAHKIK : Geus gembleng, geus yakin kana Dhat, Sifat, Asma jeung Af’alna Alloh Ta’ala
BEDANA
RIJALUL ALAM JEUNG RIJALULLAH
Duanana oge
sapangkat, nyaeta pangkat Senapati. Rijalul Alam : Nyaeta senapati Alloh
anu ngagelarkeun Elmu Dohir nyatana elmu kadewaan. Ari asalna ti kanjeung Sayidina
Anwar (Istijrad).
Ari Rijalullah
: Nyaeta senapati Alloh anu ngagelarkeun Elmu Agama, anu asalna ti kanjeung
Syaidina Anwas (Mujizat). Duanana oge putra Nabi Sit A.S. incu
ti kanjeung Nabi Adam sareng Babu Hawa.
BEDANA ELMU
ISTIJRAD JEUNG MUJIZAT
Ari elmu
istijrad mah teu sesah napaan, asal percaya oge geus cukup. Sedeng ari elmu
mujizat mah kedah di galeuh ku ngirangan tuang leueut (Tirakat).
SING TALITI
– SING SIDIK
NUR MUHAMMAD
= ADAM HAKEKI = BABAKALNA ALAM DUNYA
CAHAYA
BEUREUM = NARUN = SENEU
CAHAYA
KONENG = HAWAUN = ANGIN
CAHAYA BODAS
= MAUN = CAI
CAHAYA
HIDEUNG = TURABUN = TANEUH / BUMI
KALIMA
CAANGNA ALIP – LAM – LAM – HE = ALLOH ( ﺍﷲ )
DHAT – SIFAT
– ASMA
- NABI ADAM, PANGKATNA : HALIFATULLAHU
- NABI ENUH, PANGKATNA : HABIBULLAHU
- NABI IBRAHIM, PANGKATNA : HALILULLAHU
- NABI MUSA, PANGKATNA : KALAMULLAHU
- NABI ISA, PANGKATNA : ROHULLAHU
- NABI MUHAMMAD, S.A.W. PANGKATNA : RASULULLAHU
Para Nabi
kasebut diluhur parantos parupus, Para “Rasul” mah teuteup teu robah
nepi ka kiamat oge, kumargi kitu urang keudah : SING APIK – SING TELIK
CATETAN TINA
BAGIAN HAK :
RASULULLAH =
RASA ALLAH
RASA MANUSA
= RASA SEJATI GHAIB
RASA JASMANI
= RASA PRIBADI
Naon hartina
DALIL – HADITS – IJMA – QIYAS
DALIL = Pangandika Allah SWT
HADITS = Pangandika Rasul
IJMA = Pangandika para Wali jeung para
muslimin /ulama
QIYAS = Sategesna Akal.
NAON ARI “ KAFIR
“ ?
KAFIR teh
sategesna lain si itu, si eta, tapi nyaeta jalma anu jahat atina, disagala
bangsa oge aya tangtuna.
DHAT – SIFAT
ALLOH TEH = HAKEKATNA
MUHAMMAD = SAJATINING SAHADAT = JOHAR AWAL = SAGARA HIRUP = BIBIT NYAWA
SADAYANA.
Tarekatna
ngelmu teh = ngagunakeun akal sangkan Aenal Yakin.
NAON BEDANA HIRUP
JEUNG NYAWA
Gusti Allah
maparin Nyawa ka manusa teh dina urang mimiti ngabogaan rasa, nafsu,
jeung kahayang. Nafsu anu opat perkara nyaeta : Nafsu Amarah, Loamah,
Sawiyah, Mutmainah. Barang mimiti gubrag ka alam dunya. Sedeng ari Hirup
mah geus ti beh ditu, dijero beuteung indung oge geus bisa usik (hirup suci).
Ceuk Hadits
:
“MAN SOLA BILA MA’RIFATIN LAA TASINU
SOLATUHU”
Hartina :
Singsaha jalma anu solat bari teu kalawan Ma’rifat, maka teu sah solatna.
Sabda Nabi
Muhammad SAW (Imam Gojali)
ﺍﻮﻠـﻮﺪ ﻴﻦ
ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ ﺍﷲ ﺗـﻌـﻼ
AWALUDINI
MA’RIFATULLAHI TA’ALA
Hartina :
Awal-awalna agama ku Ma’rifat heula ka Allah Ta’ala.
Dawuhan
Allah Ta’ala dina Qur’an Surat Al Hijir ayat 99 :
WA BUDU
ROBBAKA HATTA YA’TIYAKAL YAQINU
Hartina :
Kudu nyembah maneh ka Panggeran maneh teupi ka Yakin.
Anu Ghoib
diwujud manusa teh nyaeta : DHAT – SIFAT – ASMA ALLAH.
Jadi hartina
Ghoib teh sifat sifatna Hakekat.
DHAT =
HAKEKATNA ALLAH
SIFAT =
HAKEKATNA MUHAMMAD
ASMA =
HAKEKATNA ADAM
AF’ALULLOH =
Amanat Gusti
Alloh, nyaeta suci atina, suci ucapna, suci lakuna. Samemeh urang ngawincik
Gusti ngudag kanyataan Panggeran teh, perlu di kanyahokeun
pertanyaan-pertanyaan dihandap ieu :
- Naon hartina Agama ?
- Naon hartina Gama ?
- Naon hartina Hirup ?, Hirup ku Hirupna – Hirup kunu Hurip.
- Saha nu Hirupna ?
- Saha nu Hurip ?
- Naon hartina Qudrat ?
- Naon hartina Iradat ?
- Naon hartina nu Maha Suci ?
- Naon hartina Elmu ?
- Naon hartina diri Gama ?
- Manusa teh makhluk nu pang unggul-unggulna ti saantara makhluk. Naon unggulna manusa ti makhluk nu sejenna ?
- Naon bedana hirup urang jeung salian hirup ti urang ?
- Naon ari tetengger Agama Islam ?
- Sajaba Rukun Islam jeung Rukun Iman, rukun naon deui anu di kanyahokeun deui ku urang ?
- Naon ari Rukun Agama Islam ?
- Naon ari Fardhuna Agama Islam ?
- Naon ari Saratna Islam ?
- Naon ari batalna Islam ?
- Dina kitab naon pepekna caritaan jeung prak-prakannana anu di parentahkeun ku hukum sara ?
Saparantos
kajawab pertarosan-pertarosan diluhur perlu oge di emutkeun, margina aya perlu
kanggo bahan kapayun nyaeta :
- Para Nabi = Mu’jizat
- Para Wali = Karamat
- Para Mu’min = Syafa’at
- Ahli Bid’ah = Ihana
- Bangsa Kafir = Mujajilah
Rek “Iman”
ka Gusti Alloh ?, Aos engke dina bagbagan “ Ngawincik Gusti “ ngudag kanyataan
Panggeran.
Alam Anu
Tujuh :
- Alam Ahadiyat
- Alam Wahdat
- Alam Wahidiyat
- Alam Arwah
- Alam Mitsal
- Alam Ajsam
- Alam Insan Kamil
DEMI PUJI
AYA 4 (OPAT) HARKAT :
- PUJI : “KODIM ALAL KODIM”
DALILANA :
“LAILLAHA ILLA ANA”
HARTOSNA :
“EUWEH DEUI ALLAH LIAN TI KULA”
- PUJI : “KODIM ALAL HADITS”
DALILANA :
“NI’MAL ABDU INNAHU AWWABBUN”
HARTOSNA :
“PANG ALUSNA JALMA TEH ANU SABAR” GUSTI ALLAH MUJI KA ABDINA
- PUJI : “HADITS ALAL KODIM”
DALILANA :
“LAILLAHA ILALLAH”
HARTOSNA :
“EUWEH DEUI PANGGERAN ANU WAJIB DI SEMBAH ANGING GUSTI ALLAH ” TI ABDI MUJI KA
GUSTINA
- PUJI : “HADITS ALAL HADITS”
DALILANA :
“JAEDUN KARIMUN”
HARTOSNA :
“JALMA MUJI KA JALMA DEUI”
NGAWINCIK
GUSTIU
Ngawincik
Gusti ngudag kanyataan Panggeran teh, ku pirang-pirang hadits keung
pirang-pirang dalil. Hadits teh saringeun deui, jeung dalil teh intipeun deui,
diintip ciri-cirina, disaring sari-sarina, mun geus ka intip cirina sarta geus
kasaring sarina, ciri teh jadi ciciren diri, sari teh jadi sarining budhi,
budhi basa kanyataan, ciciren diri sajati.
Ngawincik
Gusti ngudag kanyataan Panggeran teh, lain pagawean anu gampang-gampang, lamun
ku jelema anu nganggap bangga, sabalikna henteu gampang-gampang acan lamun ku
jelema kakotektak jalan jalanna.
Ngawincik
Gusti ngudag kanyataan Panggeran teh, moal ka udag ku jalan apal-apalan jeung
galur do’a-do’aan, henteu cukup ku kuru cileuh kentel peujit bae, tapi kudu
kalawan dibarengan ku jalan “Kautamaan” nyaeta kautamaan lahir jeung
batin.
Ngawincik
Gusti ngudag kanyataan Panggeran teh, kudu sing puguh galurna, sing nincak kana
tapakna, nyaeta galur anu nuntun kana kujur, tapak anu nuduhkeun kana jalan,
jalan cukang kautamaan, nungtun kana karahayuan, geusan kasalametan lahir
batinna.
Naon ari
Gusti Alloh teh ?
Naon ari
Panggeran teh ?
Anu bisa
ngajawab ieu pertanyaan, ngan jalma anu geus nyaho kana hartina IMAN –
TAUHID – MA’RIFAT – ISLAM (Islam teh Rukun Agama Islam )
IMAN : Percaya kalawan yakinna
TAUHID : Teuteup – ajeug – Jeujeug
MA’RIFAT : Nyaho – Nyata – Teu samara
ISLAM : Suci – Sumerah – Salamet
Jalma anu
percaya, anu geus tetep, anu geus nyaho jeung anu geus suci, tangtu nyata ka
Panggeranana, tekadna jeung lampahna saimbang jeung iradatna anu kawasa, satuju
jeung gusti Allah anu Maha Murah jeung Maha Asih.
Uapama urang
hayang nyaho kumaha Qudrat Iradatna Gusti anu Maha Murah jeung Maha Asih, urang
kudu mapay heula tina bag-bagan “ELMU TAUHID”. Demi “Elmu Tauhid” teh
nyokot patokanana tina kitab “USHULLUDIN”. Kitab Ushulludin teh, nyaeta anu
medarkeun hal ihwal Agama Islam, ngadadarkeun kana kaayaan Panggeran, Gusti
diwincik ku wiwitanana, Panggeran dipedarkeun dugi kawekasanana, ku perantara
bagbagan “SIFAT 20 ALLOH”.
PANYELANG
Lain caang
ti beurang, lain caang ti peuting, tapi caang anu dumeling. Lain caang panon
poe, lain caang bulan purnama, tapi caang ati di sajeroning eling.
DHATTULLOH :
Nuduhkeun
yen Gusti Alloh teh hiji/ tunggal.
SIFATTULLOH
: Nuduhkeun
sagala pasifatan nu digelarkeun ku Gusti Alloh.
AS’MAULLOH :
Nuduhkeun
kana pangjeunengan Gusti Alloh anu Murah tur Asih.
AF’ALULLOH :
Nuduhkeun
kana padameulan jeung kakawasaan Gusti Alloh
Dhattulloh :
Anu ngayakeun Sifat
Sifattulloh
: Anu Ngayakeun Asma ALLOH
Asma’ulloh :
Anu ngayakeun Af’al
Nu “Teu aya”
teh saenyana mah “ aya” numatak aya “ngarana”. Sanajan disebut “Euweuh” oge
saenyana mah henteu jauh tin u aya jauh. Wajib ayana mustahil “Euweuhna”. Sabab,
sanajan euweuh nu aya, tetep moal euweuhna. Tah kitu sababna pang Gusti Alloh
wajib ayana di mustahilkeun euweuh teh (AYA TEU KALEUNGITAN KU EUWEUH).
NAON ARI
AF’ALULLOH ?
Af’alulloh
nyaeta amanat Gusti Alloh, ka abdina. “Kudu suci tekadna, suci ucapna, jeung
suci lampahna, jelema anu geus uninga ka Gusti, tangtu welas asih ka abdina.
“Anu welas asih ka abdina, saolah-olah ngabakti ka anjeunana”.“Ulah waka ngaku
tunggal jeung gusti upama encan welas asih kapapada makhlukna.
DINA
PANGAJARAN “ELMU MA’RIFAT” BISA DIBAGI KANA DUA BAGIAN :
- MA’RIFAT AEN = Kakara basa jeung nyarita
- MA’RIFATUL HAQ = Geus nyata, tetela jeung karasana.
Lamun hayang
nyaho, jeung bener ngarasa “Tunggalna kaula Gusti” kudu aya guru tuduh anu
mursyid, sangkan ulah aya akhirna nepi ka bekas nyalahan, sabab dina ieu
pangajaran henteu ngan saukur ku paribasa jeung carita bae, tapi kudu kalawan
make “Praktek” nyaeta praktek pangajaran “Nunggalkeun” Kaula Gusti.
Kitu lamun
upama memang urang hayang ngudag pangajaran “Ma’rifatul Haq”, tapi upama ngan
saukur ngudag pangajaran “Ma’rifatul Aen” mah cukup ku sasemet basa jeung
carita bae.
◙ PANYELANG
Leuleupeutan
leuleumeungan, dipalar kejo poena. Deudeukeutan reureujeungan jeung Alloh
sapo-poena.
Nerangkan Syahadat
Para Rasul :
RASUL NU KA
HIJI NABI ADAM A.S
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA ADAM HALIFATULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : Maneh Adam dikersakeun ku Kami jadi utusan, tapi maneh ayeuna
ulah hayang Ma’rifat ka Kami, kanyahokeun heula wujud maneh pribadi, sabab
wujud maneh eta kanyataan ayana Kami.
Kapan ceuk
dalilna oge :
“WALLAHU BATHINUL INSAN AL INSANU
DOHIRULLAH”
Artina :
Jeung Alloh teh batinna manusa ari manusa dohirna Allah (di ibaratkeun wadah
jeung eusina). Jeung maneh Adam kudu solat 2 (dua) roka’at, waktu subuh pikeun
tumarima, hiji boga nyawa kaduana boga wujud.
RASUL NU KA
DUA NABI ENUH A.S
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA ENUH HABIBULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : Maneh Enuh dikersakeun ku Kami jadi utusan, tapi maneh ayeuna
ulah hayang Ma’rifat ka Kami, kanyahokeun bae heula denge maneh pribadi, sabab
denge maneh eta Pangdenge Kami.
Kapan ceuk
dalilna oge : “SAMI WAL SAMIAN”. (Artina : Ceupil jeung Pangdanguna ).
Jeung maneh kudu solat waktu duhur lobana 4 (opat) roka’at, sing tarima boga
dua ceupil jeung dua suku.
RASUL NU KA
TILU NABI IBRAHIM A.S
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA IBARAHIM HALILULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : He Ibrahim Maneh dikersakeun ku Kami jadi utusan, tapi montong
hayang Ma’rifat ka Kami, kanyahokeun bae heula paninggal maneh pribadi, sabab
paninggal maneh eta Paninggal Kami.
Kapan ceuk
dalilna oge : “BASHIR WAL BASHIRAN”. (Artina : Soca jeung Paninggalna ).
Jeung prak maneh kudu sujud, solat waktu ashar lobana 4 (opat) roka’at, kudu
tarima ngabogaan dua siki mata jeung dua leungeun kenca katuhu.
RASUL NU KA
OPAT NABI MUSA A.S
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA MUSA KALAMULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : He Musa Maneh dikersakeun ku Kami jadi utusan aing pribadi, tapi
montong hayang nyaho kana Dhat-Sifat Aing, kanyahokeun heula pangucap maneh
pribadi, sabab pangucap maneh eta Pangucap Kami.
Kapan ceuk
dalilna oge : “KALAM WAL MUTAKALIMAN”. (Artina : Ucap jeung Nu
ngucapkeun ). Jeung prak maneh geura solat waktu maghrib lobana 3 (tilu)
roka’at, sabab saperkara boga baham, kaduana boga lisan, katiluna boga ati.
RASUL NU KA
LIMA NABI ISA A.S
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA ISA ROHULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : Maneh Isa dikersakeun ku Kami geus jadi utusan Kami, tapi teu
kudu hayang nyaho kana Dhat Kami, kanyahokeun bae heula Napas maneh pribadi,
sabab Napas eta kanyataanana hirup Kami Kami.
Prak maneh
geura solat Isa 4 (opat) roka’at, lantaran di maneh eta ngabogaan 2 (dua) liang
irung, katiluna Nafas, nu kaopat geutih, geus bukti sabab lamun geutihna
lampus, nafasna oge moal aya.
RASUL NU KA
GENEP NABI MUHAMMAD S.A.W
“ASHADU ANLA ILAHA ILALLAH WA ASHADU
ANA MUHAMMAD RASULULLOH”
Dawuhan
Gusti Alloh : He Muhammad Maneh teh utusan Kami, ka Kami maneh kudu Ma’rifat,
sabab maneh anu pang deuheusna,
Kapan ceuk
dalilna oge : “AL INSANU SIRI WA ANA SIRUHU”. (Artina : Sategeusna maneh
Muhammad rasa Kami, jeung Kami teh rasa anjeun) kapan pangkatna oge Muhammad
– Rasululloh,. Ieu kami mere Buroq pikeun engke ngadeuheus ka hadirat Kami,
Jeung turun ka anak incu, terus ka para Wali sadayana, Muslimin para Aulia, nu
menang pitulung Gusti, malah nepi ka poe Qiyamah.
Tingali
lafadna Nabi-nabi : Adam, Enuh, Ibrahim, Musa, Isa. Sadayana teu ngangge
tasjid ( ), iwalti Nabi Muhammad, sami sareng lafad Alloh, netelakeun
carita teu aya deui, yen Nabi Muhammad anu dipaparin Konci keur ngadeuheus ka
Hyang Agung. Jadi sanajan ayeuna umat Nabi, tangtu bisa, lamun kapanggih
“Tasjidna” asal suhud neanganana, dibeulina ku prihatin, tirakat mutih puasa
sareng dibarengan ku TEKAD – UCAP – LAMPAH anu suci. Mangga lenyeupan.
Saur sepuh : “KERIS MANJING WARANGKA, WARANGKA MANJING CURIGA”.
CATEUTAN :
Ngelmu teh
kudu : KAPANGGIH – KAHARTI – KARASA - Jeung NYATA
KAPANGGIH Pituduhna
KAHARTI Maksudna
KARASA Eusina ALLOH
NYATA Ayana
Teangan
jalanna (Tarekat) nyaeta carana keur nunggalkeun Kawula jeung Gustina.
Nyaeta : REP
SIDAKEP TUNGGAL, AMATENI PANCAINDERA, NUTUP BABAHAN HAWA SANGA – SIRNA RASANA –
BUNGAH MANAHNA ( MATENI PATANG PERKARA ).
Ulah nunjuk
anu jauh, ulah neang anu anggang, cukcruk badan sakujur, kotektak awak
sorangan, sing terbuka, sing kapanggih, karampa sarining rasa, cirri diri anu
sajati.
KARATON YANG
MANON, Tegesna,
Dhar Yang Agung = Baetulloh anu sajati tempatna ngahampura dosa, teu di kulon,
teu di kidul, teu di kaler, teu di wetan, teu di luhur, teu dihandap, tapi dina
hate anu suci. (QOLBU MU’MININA BAETULLOH).
Ingeut !
Ulah nuduh ka Alloh kana wujud, da Alloh mah teu beunang disaruakeun jeung naon
bae nu aya di ieu dunya, Kapan ceuk dalilna oge : “LAESA KAMISLIHI SYAE’UN”.
Sumawonna
make nyamarutkeun kana dirina mah, hukumna oge kufur. Manusa mah teu daya teu
upaya, kapan “LAHAWLA”.
Urang wajib
neda dihampura ku Alloh, tapi Alloh moal waka ngahampura dosa urang, lamun
indung bapa urang henteu ngahampura.
Lamun urang
henteu Ma’rifat ka Alloh, kana Dhat, Sifat-na Gusti, bisa jadi “Akbarna
geu meureun kamana mendi, hare hare ngaler ngidul.
Ulah
gampang-gampang nyalahkeun kana kaayaan nu lian, lantaran itu ieu oge acan
tangtu, et amah anging Alloh anu Maha Uninga.
Ulah hayang
kapuji, lantaran jalma anu resep di puji teh, batinna rugi.
Ulah
bosen-bosen nanyakeun lamun aya anu teu ngarti, sabab loba tatanya teh teu aya
gorengna, sarua jeung ngumpul-ngumpul bahan keur naekeun darajat pribadi.
Ulah
adigung-adiguna, ieu aing pang akangna, boga rasa pinter aing teu deugeun, bisi
ti soledat anu akhirna matak kawalat.
Sajabina ti
eta urang kudu boga : TATA-TITI, SOPAN SANTUN, JEUNG DUDUGA PERYOGA. Kudu
dipake.
Gusti wajib
dipuji, Ibu rama wajib dipunjung dipuja, (Ka Alloh urang sumembah, ti Ibu rama
ngalap mulus rahayuna sareng berkah salametna.
Sirik pidik,
jail kaniaya, hiri deungki ka batur, keur silih tulungan, silih titipkeun nya
diri, budi akal lantaran ti pada jalma. Ulah sok panasan ku milik batur, matak
ngarerab hate sorangan. Jalma kudu rea batur, keur silih tulungan, silih
titipkeun nya diri budi akal lantaran ti pada jalma.
Eling-eling
mangka eling rumingkang di bumi alam darma wawayangan bae, raga taya pangawasa,
hirup katungkul ku pati, paeh teu nyaho dimangsa.
(HIRUP NU
NGABOGAAN PATI – PAEH TEU NYAHO DIMANGSA).
Nafsu nu
matak kaduhung badan anu katempuhan. Nu teguh ngukur ka kujur, ingkar ti
takabur, betah nimbang-nimbang awak, pasti maksudna katewak.
PANGAJARAN
ELMU SAREAT, TAREKAT, HAKEKAT, MA’RIFAT
Urang bantun
anu pangringkeusna bae, ringkeus diringkeuskeun deui. Sanaos kitu, ari ku jalmi
anu berbudi sareng anu berakal mah tangtos ka judi ku ati, tiasa enggal ka
paham ku manah, caang padang narawangan, kasasar “Inti sarina”, terbuka jalan
anu sampurna, patokan hirup mulus hurip mukhlis, ulah hirup kusut hurip rujit.
PATOKAN ELMU
SAREAT
- Kudu nurut kana parentahna Gusti Alloh.
- Ulah saomong-omongna.
- Ulah satenjo-tenjona.
- Ulah sok sadenge-dengena
- Ulah sacokot-cokotna.
PATOKAN ELMU
TAREKAT
- Kudu nganyahokeun dawuhannana Gusti Alloh.
- Kudu nyaho nu perlu jeung nu teu perlu di omongkeun.
- Kudu nyaho nu perlu jeung nu teu perlu di tenjo.
- Kudu nyaho nu perlu jeung nu teu perlu di denge.
- Kudu nyaho nu perlu jeung nu teu perlu di cokot.
PATOKAN ELMU
HAKEKAT
- Kudu nyaho bener ka Gusti Alloh.
- Kudu ngomong anu bener.
- Kudu nenjo anu bener.
- Kudu ngadenge anu bener.
- Kudu nyokot anu bener.
PATOKAN ELMU
MA’RIFAT
- Kudu sing nyaho bener tunggalna Kawula Gusti.
- Kudu sing nyaho bener bedana anu hade jeung anu goreng.
- Kudu sing welas jeung asih kapapada makhlukna.
- Kudu panjang ingetan, kudu boga wiwaka pamilih.
- Kudu campleng wawanen, pengkuh ngukuhan kanyataan.
MA’RIFATNA
IMAN AYA 5 (LIMA) RUPA
- IMAN TAKLID = Nyaeta iman anu masih ula ilu (tuturut munding)
- IMAN ELMU = Nyaeta iman anu hasil tina pangaweuruh / Guguru.
- IMAN AYAN = Nyaeta iman anu geus teu samara-samar deui ( Ma’rifatul Aen)
- IMAN YAKIN = Nyaeta iman anu geus yakin kana Dhat, Sifat, Asma, Af’al-na Gusti Alloh Ta’ala (Ma’rifatul Yakin).
- IMAN HAK = Nyaeta iman anu geus murakabah, nyaeta anu geus bisa netepkeun kana sajatina Niat, nyatana : BILLAHI, FILLAHI, LILLAHI, MINALLAHI, ILALLAHI.
NGEUNAAN ROH
AYA 7 (TUJUH) RUPA
- ROH NABATI
- ROH HEWANI
- ROH RABBANI
- ROH RAHMANI
- ROH IDLOFI
- ROH JASMANI
- ROH ROHANI
BAB SHOLAT
SHOLAT TEH
AYA 2 (DUA) BAGIAN :
- SOLAT ISTILAH
- SOLAT LOGAWI
SOLAT
ISTILAH
Demi solat
istilah, nyaeta solatna badan anus ok biasa dipigawe sapoe sapeuting 5 waktu
tea nyaeta : Subuh, Lohor, Asar, Maghrib, Isa.
Kapan dina
dalilna oge :
“AQWALUN WA AF’ALUN MUFTAHATUN BI
TAKBIRI MUFTAHATUN BI TASLIMI”
Anu hartosna
: Solat anu dimimitian ku takbiratul ikhram, jeung ditungtungan ku aweh salam.
Syarat-syaratna
Solat Istilah eta aya 15 perkara :
- Islam
- Pinter
- Manjing waktuna (Baleg)
- Nyaho kana fardhu jeung kipayahna.
- Ulah nyunatkeun nu perlu jeung sabalikna.
- Suci badanna
- Suci prakprakanana.
- Buni oratna.
- Madep ka Kiblat.
- Ulah ngomong salian ti anu dibaca
- Ulah aya gawe anu sejen
- Ulah baranghakan
- Ulah mangmang hate.
- Ulah megatkeun solat
- Ulah batal solat.
Ari Fardhuna
Solat aya 5 Perkara :
- Takbiratul Ikhram
- Fatihah
- Atahiyat
- Salawat
- Salam
Ari
Mukaranahna Solat aya 4 Perkara :
- IHRAM = Ngaleungitkeun guruhna dunya
- MI’RAJ = Dumeheus teu karana lengkah
- MUNAJAT = Unjukan teu karana ucap
- TUBADIL = Cul pagawean nu sejen, tetep solat kari solat.
Lantaran
sagala dicokot ringkesna, babacaanana jeung prakprakanana solat Istilah didieu
teu dicaritakeun. Pangna urang wajib solat anu lima waktu teh nurutkeun “Hukum
Sara” mah kieu : TUMARIMA URANG DIGELARKEUN KA ALAM DUNYA KU NU MAHA SUCI
TEH, KUDU AYA TANDANA, DEMI TANDANA NYAETA KU RUPA SOLAT ANU LIMA WAKTU TEA.
Ari hartina
solat istilah teh : Pangabakti ka Gusti Nu Maha Suci ngemban dawuhan Panggeran.
Pangna diayakeun sapoe sapeuting 5 waktu the, nyokot tina tangtungan wet anu di
ayakeun ku “Hukum Islam”, nyaeta rukun anu lima tea.
Nurutken
paham mah solat istilah teh ngandung harti anu kacida pisan pentingna, penting
kana bagian lahir, oge penting kana bagian batin. Jadi solat anu lima waktu
teh, bisa dibagi kana dua bagian nyaeta : WET LAHIR jeung WET BATIN.
WET LAHIR
Wajib
sakabeh umat kudu berseka, berseka leungeun, sungut, irung, ceuli, suku,
berseka badan khususna, sabab samangsa-mangsa sehat pikiranana tangtu sehat
uteukna jeung saterusna.
Wudhu teh nyaeta
saolah-olah pangajaran nitah urang supaya mindeng ngumbah leungeun, mindeung
kekemu, mindeung ngumbah irung, mindeung ngumbah beungeut, mindeung ngumbah
ceuli, mindeung ngumbah suku, malah alusna pisan mah sing getol mandi bari
ngaruruan daki.
Oge lain
arek solat bae wajib ngumbah leungeun teh, tapi arek dahar oge wajib ngumbah
leungeun the ; lain arek solat bae wajib kekemu teh, tapi entas dahar oge wajib
kekemu ; lain areka solat wae ngumbah irung teh, tapi ari aya kokotor mah wajib
disusut.; lain arek solat wae wajib ngumbah ceuli teh, tapi ari aya kokotor mah
wajib dibersihkeun; lain arek solat bae wajib ngumbah suku teh, tapi lamun asup
ka imah oge teu aya halanganana ngumbah suku ; lain arek solat wae wajib
kekebut teh, tapi arek sare oge wajib kekebut jeung saterusna. Kujalan kitu,
badan rawuh paparabotanana bisa sehat salilana, sarta upama bener diturut anu
kasebat di luhur, tangtu barudak pasantren atawa budak anu sejenna ditanggung
moal aya anu barudug (baca saratna solat ti nomer 1 nepi ka nomer 9).
WET BATHIN
Wajib
sakabeh umat teh kudu ngaraksa jeung ngariksa, Nyaeta ngaraksa leungeun bisi
barang cokot lain cokoteunana; kudu ngaraksa sungut tina ucap, bisi ngucapkeun
lain ucapeunana; kudu ngaraksa irung tina ambeuan bisi nu di ambeu eta lain
ambeueunana; kudu ngaraksa ceuli tina dedengean, bisi nu didenge teh lain
dengeeunana; kudu ngaraksa suku tina lengkah, bisi anu dilengkahkeun eta lain
lengkaheunana; jeung saterusna. Kujalan kitu tangtu pikiranana, bisa solat
salilana, samangsa-mangsa sehat pikiranana, tangtu sekeut uteukna, sarta upama
bener diturut sakumaha anu kasebat diluhur, tangtu barudak pasantren atawa
budak sejenna moal aya anu parasea, sumawona nepi ka maseaan Indung Bapa mah.
(Baca saratna solat tina nomer 10 nepi ka nomer 15).
SHOLAT
LOGAWI
Demi solat
“LOGAWI” teh nyaeta solatna Hakekat anu teu digeret ku waktu, teu di wares
wangeunan ku jaman.
Kapan saur
dalilna oge :
LAWAKTAN
WALA HADDAN WALA JIHATAN WALA BIJAMANIN WALA BIRUKUN WALA BIJUDIN KOALBAHRI
Hartosna :
(Solat) teu aya
waktuna, teu di wates wangeunan, teu aya tempatna, teu aya jamanna, teu aya
rukuna, teu aya sujudna, ngemplang saperti sagara dina lautan.
KABEH SOLAT
LOGAWI TEH AYA 4 (OPAT) :
- SHOLAT WUSTO
- SHOLAT DAIM
- SHOLAT HAJI
- SHOLAT ISMU ADAM
Hartosna
SHOLAT WUSTO
Nyaeta
ngabaktina solat ka Gusti Alloh teh saban kaluar kajerona “Napas”, kaluar inget
“Nafi” kajero inget “Isbat” nyaeta nyumponan lapad “LAILAHA ILALLOH”.
Dina saringkak sarigig, diuk nangtung leumpang ngadeg teh teu aya deui anu
dipieling anging Gusti Alloh, sarta eta ngagunakeun elingna kalawan yakin, Yen
teu aya deui anu wajib disembah anging Gusti Alloh.
Hartina
SHOLAT DAIM
Nyaeta
ngabaktina ka Gusti Alloh teh saban usikna “Hate” sausik malikna ati teu aya
deui anu di pieling, anging Gusti Alloh, saucapna, satekadna, salampahna,
dibarengan ku tumarima kana kamurahanana jeung pangasihna Gusti Alloh. Dina
sajero ngabakti nyumponan dalil : “FA’BUDHU WATAWAKKAL ALAIHI”, nyaeta
ngabaktina teh ka anjeuNa, jeung sumerah diri oge ka anjeuNa.
Hartina SHOLAT
HAJI
Nyaeta
ngabaktina ka Gusti Alloh teh saban usikna “Ati” obahna “Manah” sarengkak
saparipolah teu aya deui anu di pieling anging Gusti alloh, sarengkak,
sarigigna, saucapna, satenjona, sadengena, saambeuna, satekadna, salampahna,
teu tinggal ti Alloh. Nu katenjo, nu kadenge, nu di ucapkeun, anu dilampahkeun
teh anging Alloh, nyumponan kana dalil :
“U’BUDILLOH KAANAKATARAHU FAIN
LAMTAKUN TARUHU FAINAHU YAROKA”
Nyaeta :
ngabaktina ka Gusti Alloh teh saperti ningali ka AnjeunNana, anjeunNa ningali
ka maranehanana.
Gawena welas
asih ka sakur dadamelanana Gusti Alloh, nyaah ka sasama kaula, sabab netepkeun
Tunggalna nu katingal jeung nu ningal.
Hartina ISMU
ADAM
Nyaeta
ngabaktina ka Gusti Alloh teh, lain bae ngan saukur sausik malikna “Ati”
saobahna “Manah” bae, tapi salirikna “Sir”, sagedagna “Rasa”, Sir ngabakti ka
Nu Maha Suci, Rasa kumawula ka Gusti anu Kawasa, Roh madep maring Dhat anu
Kawasa, Sukma madep maring Dhat kang Maha Suci, sir nu asih karep nu langgeng,
wis teguh mulaning teguh, teguh anu matak hayu, hayu kuciptaning teguh,
nyumponan kana dalil :
“AL ISANU SIRI WA ANNA SIRRUHU”
Hartosna :
Manusa teh rusiahna Panggeran, Panggeran teh rusiahna manusa, nu salilana jadi
abdi, moal nyaho rusiahna Gusti, nu hayang nyaho rusiahna Gusti kudu sakola
heula “ Karaton ka Gustian”. Sabab ngan Gusti pribadi anu uninga kana
rusiahna Gusti.
Kapan ceuk
dalilna oge :
“FAMAN KANA YARJU LIQOOA ROBBIHI
FALYA’MAL A’MALAN SYALIHAN WALA YUSRIK BI IBADATIHI ROBBIHI AHADAN”.
Hartosna :
Saha-saha anu percaya, manehna bakal papanggih jeung panggeranana, manehna kudu
ngalampahkeun amal anu hade sarta ulah nyaruakeun naon-naon ka Panggeranana
tina ngalampahkeun parentahanana.
LENYEPANEN
Solat
ISTILAH teh solatna badan, ngemban dawuhan Panggeran nepungkeun ti abdi ka
Gustina.
Solat LOGAWI
teh solatna batin, ngemban dawuhan Panggeran nunggalkeun kawula jeung Gustina.
Kumpulna
solat ISTILAH jeung LOGAWI teh, saolah-olah kumpulna ibadah Alamul Asghor jeung
Alamul Akbar, nyaeta kumpulna ibadah kasakur anu kumelip di dunya kabir jeung
dunya sogir.
Hartina :
Manusa anu
kasebut “Alam Sogir” teh, anu baris nyubadanan ibadahna sakabeh makhluk,
kayaning : Bumi, bentang, srangenge, sawarga, naraka, arasy, kursi, bumi ka
7, jeung langit ka 7. pangna nyubadanan kana sakabeh makhluk, sabab
manusa anu kasebut “Alam Asghor” teh kumpul kabeh pepekna kana kaayaan Alamul
Akbar aya dibadan manusa saperti : 7 lapis bumi, 7 lapis langit, bulan,
bentang, srangenge, tatangkalan, sasatoan, sawarga, naraka, arasy kursi.
Jeung saterusna.
RINGKESNA
Sareatna
solat teh : Nyanggakeun
sembah ti kawula ka Gustina nyaeta anu sapoe sapeuting 5 waktu tea.
Tarekatna
solat teh : Dumeuheus ti
kawula ka Gustina, nyaeta nepangkeun abdi ka Gustina.
Hakekatna
solat teh : Nunggalkeun
ti kawula ka Gustina, nyaeta rep sidakep sinuku tunggal.
Ma’rifatna
solat teh : Tunggalna
kawula jeung Gustina, nyaeta amateni “Panca Indera” nutupi babahan hawa
sanga, sirna rasana, bungah manahna.
SOLAT SAREAT
Nyumponan
pangajaran IHRAM
SOLAT
TAREKAT Nyumponan
pangajaran MI’RAJ
SOLAT
HAKEKAT Nyumponan
pangajaran MUNAJAT
SOLAT
MA’RIFAT Nyumponan
pangajaran TUBADIL
Dina hiji
ibadah kudu aya bae fanana, fanana dina hiji-hiji pangajaran nurutkeun kumaha
tahapanana pangajaran anu keur dipaju.
Demi
martabatna fana bisa dibagi kana 4 (opat) bagian :
- FANA FIL AF’AL
- FANA FIL AS’MA
- FANA FIL SIFAT
- FANA FIL DHAT
Pangajaran IHRAM
kaasup kana bagian FANA FIL AF’AL
Pangajaran MI’RAJ
kaasup kana bagian FANA FIL ASMA
Pangajaran MUNAJAT
kaasup kana bagian FANA FIL SIFAT
Pangajaran TUBADIL
kaasup kana bagian FANA FIL DHAT
Nu FANA
FIL AF’AL ngarasa kahutangan lamun heunteu SOLAT.
Nu FANA
FIL ASMA ngarasa kahutangan lamun heunteu KHUSYU.
Nu FANA
FIL SIFAT ngarasa kahutangan lamun heunteu KHUSYUSIL KHUSYU.
Nu FANA
FIL DHAT ngarasa kahutangan lamun heunteu MA’RIFAT.
Dalilna Nu FANA
FIL AF’AL : “LA FAILA ILALLAH” (Hartosna : Henteu aya anu ngadamel anging
Gusti Alloh.
Dalilna Nu FANA
FIL ASMA : “LA MATLUBU ILALLAH” (Hartosna : Henteu aya deui anu dipikaresep
anging Gusti Alloh.
Dalilna Nu FANA
FIL SIFAT : “LA MABUDHU ILALLAH” (Hartosna : Henteu aya deui wajib disembah
anging Gusti Alloh.
Dalilna Nu FANA
FIL DHAT : “LA MAWJUDA ILALLAH” (Hartosna : Henteu aya deui anu maujud
anging Gusti Alloh.
BAB PUASA
Dina sataun
sakali, nyaeta dina bulan romadhon sakur kaum islam diwajibkeun puasa. Ari
martabatna puasa eta aya 3 (tilu) perkara :
- PUASA UMUM = Puasa anu biasa saban bulan Ramadhan
- PUASA KHUSUS = Puasana jalma pilihan.
- PUASA KHUSUSIL KHUSUS = Puasa sapapanjangna.
HARTINA
PUASA UMUM
Demi anu
dingaranan puasa umum teh nyaeta : Puasa anu di parentah keun ku “Hukum Syara”
dina sataun sakali, saban-saban dina bulan Ramadhan. Syaratna puasa teh nyaeta
nyegah dahar, nyegah nginum, nyegah nyapek raheum jeung sajabana. Wajib puasa
jeung sunatna puasa umum the lengkep diterangkeun dina Kitab Fikih, sangkan
dianggap sah puasana, kudu di niatan anu bener.
HARTINA
PUASA KHUSUS
Demi anu
dingaranan puasa khusus teh nyaeta : Jaba ti nyegah dahar, nyegah udud, nyegah
nginum jeung capek rahem the, nyegah pangajakna leungeun, tina ngucap jeung
ngomong nu teu aya perluna, nyegah tina pangajakna pangrungu anu sakira-kira
teu aya manfaatna, nyegah tina pangajakna panenjo mata anu sakira teu aya
hasilna, nyegah tina pangajakna suku anu sakira-kira matak mawa ma’siat kana
kalakuan.
HARTINA
PUASA KHUSUSIL KHUSUS
Demi anu
dingaranan puasa khusus teh nyaeta : Jaba ti nyegah pangajakna panca indera anu
lima, oge nyegah tina sagala kamaksiatan batin, saperti : Syirik, pidik,
jail, kaniaya, aral subha, munafek, ngunek-ngunek, ujub, ria, takabur, gumede,
tara ngalamun teu puguh, tara berewit, delet, sulit ati, belang bayah, tara
ngumandeuar, rumahuh, miara kasusah.
Lamun ieu nu
3 bagian puasa teh kuurang diringkeuskeun, bisa dibagi 2 bagian, nyaeta :
- PUASA LAHIR
- PUASA BATHIN
Nu kaasup
kana puasa “Lahir” nyaeta puasa umum jeung puasa khusus. Sedengkeun anu kaasup kana
puasa “Bathin” nyaeta puasa khususil khusus.
SAMPURNANA
PUWASA LAHIR AYA 5 PERKARA :
- Ngaraksa sungut tina ambeuk, ngupat, pasea, ngageuhgeuykeun jeung ngomong anu jorang.
- Ngaraksa panon tina pangdeuleu nu dicegah ku Sara, babakuna nenjo barang anu lain hakna.
- Ngaraksa ceuli tina pangdenge, ngadengekeun anu ngupat simuat, nu parasea, pendek ngaraksa tina sagala rupa dedengean nu matak ria.
- Ngaraksa panyipta, dina sajeroning keur puasa teh ulah nyipta-nyipta pibukaeun, sumawona bari jeung ngumpul-ngumpulkeun dahareunmah, dina bukana kudu saaya-aya bae, ulah makmak mekmek sapedah tas kosong.
- Puasa kalawan ikhlas, sarta kudu nyaho kana paedahna puasa.
SAMPURNANA
PUWASA BATHIN AYA 20 PERKARA :
- Ulah ngalajur nafsu
- Ulah gede ambeuk
- Ulah ngomongkeun batur
- Ulah nyieun teu ngeunah ka batur
- Ulah nyieun susah ka batur
- Ulah sirik kana kaayaan batur
- Ulah ujub ria takabur
- Ulah cawadan
- Ulah teu payaan
- Ulah aral subha
- Ulah miara kasusah
- Ulah nguluwut kabingung
- Ulah embung dihina
- Ulah umanggul hayang kapuji
- Ulah hawek
- Ulah ngalamun teu puguh
- Ulah eraan leuwih ti misti
- Ulah pahereng parasea jeung batur
- Ulah kebluk beuki sare
- Ulah gembul kalahkah baranghakan
20 hal eta
ngarujuk kana Dalil :
“LATAHAROKUL JASADU ILLA BI
IDZNILLAH, WA LATAHAROKUL ROHU ILLA BI IDZNILLAH”.
Hartosna :
Obah usikna
jasad ku Roh, jeung obah usikna Roh ku Gusti Alloh.
“WATTAQULLOHA WAYU’ALIMUKUMULLOHU”
Hartosna :
Jeung kudu
takwa maraneh (ngabersihkeun kokotor lahir batin) engke maraneh dipaparin elmu
ku Alloh.
“AM KAEFA ILLALLOHU WAHUWA MUKBALUN
BISAHWATIHI”
Hartosna :
Kumaha rek
bisana lumampah nepungan Panggeranna, sedeng maranehna oge diringkus ku hawa
nafsuna.
JADI INTI
TINA HAKEKAT PUASA
Lamun
lirapkeun kana sejatina puasa, hakekat puasa aya 2 larapan :
- Puasa lamun dilarapkeun kana unsur diri dibagi kana 7 bagian, nyatana :
- Puasana Badan nyaeta kudu handap asor / depe-depe.
- Puasana Hate nyaeta mengkek sagala kahayang
- Puasana Nafsu nyaeta nyabarkeun diri
- Puasana Nyawa nyaeta temen / syuhud
- Puasana Rasa nyaeta bertindak utama
- Puasana Nur nyaeta susuci
- Puasana Atma nyaeta awas lan waspada
- Puasa lamun dilarapkeun kana unsur wujud dibagi kana 7 bagian, nyatana :
- Puasana Panon nyaeta kudu melek (ngurangan sare).
- Puasana Ceupil nyaeta nyegahan nafsu
- Puasana Irung nyaeta ngurangan nginum
- Puasana Baham nyaeta ngurangan dahar
- Puasana Parji nyaeta nyegahan syahwat
- Puasana Leungen nyaeta nyegahan tunggal teunggeul, cocorokot anu lain hakna
- Puasana Suku nyaeta tunda langkah kana laku goreng
SYARAT – SYARAT NGA IKHWANKEUN
ﺒﺴـــﻤ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤﻦ ﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
ﻄﻠﺐ ﺍﻠﻌﻠﻢ ﻓﺮﻴـﻀـﺔ ﻋـﻠﻰ ﻜﻞ ﻤﺴﻠﻤ ﻮﻤﺴﻠﻤﺔ ﻤﻦﺍﻠﻤﻬـﺪﺍﻠﻰﺍﻠﻠﺤﺪ
Thalabul
Ilmi Fharidatun A’la Kulli Muslimin wal Muslimat Minal Mahdi I’lallahdi
“Nyiar Elmu
teh eta wajib ka satiap jalma Islam lalaki jeung Islam awewe ti mimiti aya dina
aisan nepi ka sedong kubur (maot)
(H. Riwayat Bukhari wal Jama’ah)
Saur
Pangandika Rasulullah SAW
ﺒﺴـــﻤ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤﻦ ﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
ﺍﻠﻌـﻠﻢﻋـﻠﻤﺎﻦ؛ ﻋـﻠﻢ ﻓﻰﺍﻠـﻘـﻠﺐ ﻓـﺰﺍﻚﺍﻠـﻌـﻠﻢﺍﻠﻧﺎﻓـﻊ،
ﻮﻋـﻠﻢﻋﻠﻰﺍﻠﻠﺴـﺎﻦ ﻓـﺯﺍﻚ ﺤـﺠـﺔ ﻋـﻠﻰ ﺍﺒـﻦ ﺍﺪ ﻢ
Al-Ilmu
Aliman : Ilmun Fii
Qalbi Fazaaka Ilmunnaafi, Wa Ilmun Alal’lisaani Fazaaka Hujjattun A’la Abni
Adam
Anu hartosna
: “Ari elmu teh aya dua rupa :
1). Elmu
dijero ati, saestuna eta teh elmu-elmu anu berguna.
2) Jeung
elmu anu ayana dina ucapan, tapi eta mah ngan saukur jadi hujah pikeun turunan
bangsa Adam (ngan sakadar ngaramekeun dunya wungkul).
Sabda
Rasulullah SAW
ﺒﺴـــﻤ ﺍﷲ ﺍﻠﺮﺤﻤﻦ ﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
ﻠـﻠـﻌﺎ ﻟﻢ ﺜـﻼ ﺜـﺔﻋـﻟـﻮﻢﻋﻠﻢ ﻇﺎﻫـﺮﻴـﺒـﺬ
ﻠﻪﻻﺀﻫﻞﺍﻠﻇﺎﻫـﺮﻭﻋـﻠﻢ ﺒـﺎﻄﻦﻻﻴـﻧﺒﻐﻰﺍﻆﻬﺎﺮﻩﺍﻻﻻﻫـﻠﻪ ﻭﻋـﻠﻢ ﺒـﻴـﻧﻪ ﻭﺒـﻴـﻦ ﺍﷲﻻ ﻴـﻇﻬـﺮﻩﻻﺀ
ﺤﺪ
LIL ALMI
SALASATU ULUUMIN ILMUN DHOHIRUN YUBDILUHU LI AHLI DHOHIRI WA ILMU BATHIN LAYAN
BAGI I’DHARUHU ILLA LI A’HLIHI WA ILMUN BAINAHU WABAYINALLAHI LAYUDHIRUHU LI
A’HADIN
“Ilmu
terbagi pada 3 (tiga) macam :
- Ilmu Lahir Satemenna eta ilmu teh disampaikeun ka balarea secara umum. (Ilmu Umum)
- Ilmu Bathin Nyaeta elmu nu teu sakuduna disampaikeun secara luas kecuali ka ahlina (nu boga minat pikeun mempelajarina) (Ilmu Khusus)
- Ilmu Antarana Jeung Allah Nyaeta elmu nu teu salayakna disampaikeun ka sing saha wae oge. (Ilmu Khusus bil Khusus pikeun dirina sorangan) Maksudna : Sagala hal anu nyangkut peristiwa/kajadian anu dialaman nyaeta kaayaan nu bersifat pribadi /individual nu dikehendaki ku Allah, berfungsi sebagai suatu “Rahasiah tersembunyi” mung ukur dikanyahokeun antara Sipelaku (Diri Pribadi) sareng Allah Swt. terus lamun urang nyebarkan elmu rahasiah ketuhanan eta, pikeun disampaikan secara meluas ka umum, loba kamungkinan bakal ngadatangkeun fitnah, tuduhan-tuduhan negatif, atau bisa nimbulkan parasaan `Ujub (ngarasa hebat sorangan) nu akibatna bisa ngancurkeun kana nilai-nilai elmu pamanggihna.
Jadi
nurutkeun hal eta diluhur, hal ieu didasarkeun kana Hadist Rasulullah anu unggeulna
“ALA QADRI UQULLIHIM” (Sapanjang ukuran akal maranehna anu nuntut).
Anu dimaksud
tina kalimah diluhur eta, nyaeta nu geus nyampai kana syarat-syarat tertentu :
- Geus mapan tina Syariat jeung Thoriqatna.
- Kudu geus manjing umur antawis umur 40 Tahun ka luhur, karna usia eta tos dianggap stabil
- Teu terlalu terikat ejeung urusan dunia.
Dengan tiga
syarat ini akan lebih mencapai tujuan. Adapun pendapat lain bahwa pengertian “Ala
Qadri ‘Uqulihim” itu ialah
a) ada minat
yang kuat untuk menuntut,
b) sudah
memahami secara keseluruhan pokok-pokok ajaran islam/iman, dan
c) usia
dewasa dan memiliki kecerdasan yang memadai untuk memahami hal-hal yang ghaib.
Bila
seseorang yang hendak menuntut, memiliki minat/keinginan yang kuat yang bukan
ikut-ikutan orang, bukan dibuat-buat, kegairahan yang tinggi, maka hal tersebut
sudah merupakan NUR (Hidayah) dari Allah SWT. Syarat yang kedua, sebagai
seorang yang sudah dewasa tentu mengerti dan melaksanakan shalat, puasa, ada
pengertian tentang sifat dua puluh meskipun tidak rinci. Penyampaian ilmu tidak
kepada anak-anak dibawah umur atau orang yang nyata-nyata memiliki ciri-ciri
kebebalan. Mereka yang berusia dewasa, secara umum dapat diperkirakan mampu
untuk memahami segala uraian yang diajarkan. Dengan tiga syarat tersebut, maka
inilah yang dimaksudkan “Ahlinya”. Pendapat inilah umumnya yang berlaku
dikalangan pengajian Tasawuf.
Tb. Annur Muhamad Esa Al-Haddad
0 Response to "AWAL PERMULAAN NGAJI MA'RIFAT"
Posting Komentar